Video Of 'The Most Bizarre Squid' Cephalopod Expert Has Ever Seen

May 4, 2018

crazy-squid.jpg

This is a video of a previously unknown species of squid chilling out at a depth of around 850-meters (~2,790-feet) on an unnamed mound (name it Bikini Bottom) in the Gulf Of Mexico. Now I've seen a lot of squid in my day (I wanted to be a marine biologist all the way through high school), and that is definitely one of the most peculiar species I've ever seen, and one of the National Oceanic and Atmospheric Administration's resident cephalopod experts agrees with me, calling it "the most bizarre squid" he's ever seen. It reminds me of a Half-Life headcrab. Are you thinking what I'm thinking? "Calamari." Dammit, not everything has to be about food. Oysters do give you crazy bones though.

Keep going for the video.

  • SamanthaFace

    it looks like a robust cuttlefish with extra appendages

  • Nathan

    TALK SOME MORE SHIT OMG

  • Matt

    just give up this week/monday?

  • Eric Ord

    TALK SOME MORE SHIT OMG

  • Eric Ord

    I-is GW ok?

  • Titty McNipplefondler

    If first guy is worried, I'm worried.

  • Eric Ord

    I'm not even firsts guy though, I just get a lot of firsts. There's so much more to me! Like pretending to be things from stories!

  • Yeah, this is getting to be odd. He usually at least posts when he'll be away or makes some comment when he's horrifically sick. Just going comm-silent isn't like him at all. I'm getting worried for the guy.

  • Richard Creque

    Came here for the same thing. Where you at, GW?!

  • Meh

    This is starting to feel like the dreaded day, perhaps GW died and went face-first in his cornflakes. God this is depressing.. Yesterday lasted so long without posts and today, i was like, god its happening.

  • shashi

    He must be British. We just had an awesomely hot and sunny 'bank holiday' weekend which is quite rare. Like seeing the queen nekked kinda rare

  • MustacheHam

    "This creature was inspired by a Spiny orb-weaver and a beet." -- Mother Nature

  • Doog

    It's honestly crazy to me that there are still unknown anythings on planet Earth. Also the fact that we obviously don't know how much we don't know is wild.

  • The_Wretched

    ooh! that we don't know means that it's very likely that space aliens are really just sea critters with hyper-tech!

  • skeptic

    Your mom called. She wants her vagina back.

  • Meh

    I remember when these oceanview expeditions were streamed on youtube a few years back, that was some relaxing television.

  • Jenness

    I am going to have to see where in the Gulf of Mexico they found this because it's so cool.

  • Eric Ord

    First

    Bikini Bottom's alright

    Stay out of Rock Bottom

blog comments powered by Disqus
Previous Post
Next Post